KATARZYNA ADAŚKO - LOGOPEDA

Wykształcenie, praktyka zawodowa:
- Studia magisterskie - Akademia Podlaska w Siedlcach (pedagogika kulturalno-oświatowa)
- Podyplomowe Studia Logopedyczne – Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku
- Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Emisja Głosu – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Podyplomowe Studia Logopedii Medialnej - Uniwersytet Gdański
Ukończone liczne szkolenia i kursy m.in.
- Terapia jąkania,
- Jąkanie wczesnodziecięce,
- Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego - diagnoza i usprawnianie,
- Kurs podstawowy języka migowego,
- Metoda ruchu rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne,
- Kinezjologia edukacyjna P.Dennisona,
- Diagnoza i terapia dysfagii,
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca w terapii i edukacji dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się,
- Zaburzenia mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych,
- Programowanie języka,
- Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy,
- Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy - wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.,
- Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna,
- Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa,
- Kurs wprowadzający Johansen IAS-indywidualna stymulacja słuchu,
- Funkcje motoryczne narządów mowy: oddychanie, połykanie, przyjmowanie pokarmów. Diagnoza, terapia, profilaktyka.
- Zaburzenia rozwoju mowy na tle genetycznym.
- Masaż logopedyczny - podejście praktyczne.
- Badania słuchu w pracy logopedy.
- Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii - kinestotaping medyczny.
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka.
- PSJ Pozycja spoczynkowa języka w praktyce.
- Zespoły otępienne: diagnoza i terapia zaburzeń językowych i komunikacyjnych.
- Niemowlak u logopedy I - opieka logopedyczna nad niemowlęciem.
- Niemowlak u logopedy II Miobobo - krótkie wędzidełko języka u niemowląt - podejscie praktyczne.
- Dwujęzyczność w logopedii - praktyczne rozwiązania i propozycję ćwiczeń
- Znaczenie diagnozy odruchów oralnych u niemowląt i noworodków.
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej w logopedii - podejście praktyczne.
- Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologicznym.
- Ocena wędzidełek u niemowląt i dzieci starszych.
- Procedura badania z wykorzystaniem rożnorodnych narzędzi.
- Masaż Shantala – kurs instruktorski,
- Ocena funkcjonalna traktu ustno – twarzowego. Mioterapia,